نسکافه با عطر کاهگل

نویسنده: م. آرام

نشر آموت

شهریار جوانی شایسته، محترم و بسیار با ملاحظه و خوش‌رفتار است. او که به خانواده‌ای مرفه تعلق دارد، مدتی‌ست دل به بهار، فرزند یکی از استادان خود داده است؛ اوضاع ظاهرا بر وفق مراد است. اما گویی یک جای کار در زندگی شهریار می‌لنگد. او بخش اعظمی از گذشته‌ی خود را به خاطر نمی‌آورد. نمی‌داند از کجا آمده و ریشه‌هایش در چه خاکی مأوا دارند. تلاش‌های او برای فراخواندن حافظه به نتیجه‌ی دلخواه منجر نمی‌شود.

گذشته‌ی شهریار رد چندانی از خود به جا نگذاشته است؛ به جز راحیه‌ای ملایم؛ رایحه‌ی کاهگل که برای او همواره با طعم نسکافه همراه است. شهریار یقین دارد که این عطر و طعم، تنها کورسوی امید برای غلبه بر فراموشی‌ و کشفِ حقیقت‌اند. اما اگر این حقیقتِ برآمده از زندگی‌ای فراموش‌شده، چندان شیرین و دلخواه نباشد چه؟ در این صورت، آیا بهتر نیست شهریار همه چیز را به حال خود رها کند...؟ این‌ها سوالاتی‌اند که مخاطب کتاب نسکافه با عطر کاهگل، همراهِ پیش رفتن با خط داستانی جذاب اثر، بارها و بارها از خود می‌پرسد.

م. آرام در این رمان، نور عشق را در تقابل با سیاهی فراموشی قرار داده است؛ او به خوبی توانسته با طرح پیرنگی جذاب و خلق شخصیت‌هایی ماندگار، شنوندگان و خوانندگان داستان خود را مسحور و مجذوب نماید.

از افتخارات این کتاب میتوان به نامزد جایزه جلال آل احمد ، برنده جایزه کتاب فصل ، برنده جایزه رمان اول ماندگار اشاره کرد.

نسکافه با عطر کاهگل، تقابل دو نوع زندگی (پس رفته و ایده آل) در جامعه امروزی و تضاد کنش ها و واکنش ها، رویاها، دنیاها و امیدهاست.

امیدوارم شما هم مثل من از خواندن این کتاب لذت ببرید smiley